Poradnik SEO dla początkujących

Jeśli chcesz być skutecznym w działaniach SEO, musisz robić rzeczy, które pozytywnie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Kiedy podejmujesz działania optymalizacyjne według określonych metod i systemów zwiększasz pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Wyszukiwarki będą wtedy wysyłać ruch (internautów), który ich zdaniem skorzysta z tego co oferujesz na stronie internetowej. To właśnie sprawia, że optymalizacja dla wyszukiwarek jest tak ważna. Jeśli nie wykonasz swojej pracy poprawnie, otrzymasz ruch, który tak naprawdę nie pasuje do tematyki strony www. SEO zrobione poprawnie sprowadza mnóstwo darmowego i ukierunkowanego ruchu, dokładnie tych ludzi, których szukasz.

Dobre SEO oznacza dokładne przekierowanie użytkownia na stronę internetową gdzie otrzyma rozwiązanie problemu. Z tego powodu nie ma potrzebny pozycjonować się na wszystkie hasła, wystarczy poznać intencje uzytkownika i im sprostać. Jest to jedyna droga, by użytkownicy byli szczęśliwi, a kiedy oni są szczęsliwi to i wyszukiwarki są szczęśliwe, ponieważ wysłały internautów do miejsca, który jest związany dokładnie z tym czego szukali.

SEO dla firm i sklepów nie musi być trudne.

W tym artykule będącym istnym przewodnikiem po SEO dla początkujących zaczniemy od przedstawienia czym dokładnie jest optymalizacja pod wyszukiwarki, dowiesz się o różnych rodzajach SEO oraz poznasz powody dlaczego powinieneś zapoznać się z technicznym SEO przed stworzeniem pierwszej strony internetowej.

Omówimy także, konkretne sposoby tworzenia treści przyjaznych dla SEO, przyjrzymy się niektórym mitom, które musisz znać na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek oraz sposobom, dzięki którym możesz śledzić efekty SEO.

Dowiesz się także co mają wspólnego media społecznościowe w kampanii SEO, a także odkryjesz kilka przestarzałych taktyk SEO, które już nie działają i mogą sprawić, że twoja strona zostanie ukarana przez Google. + otrzymasz bonusową wiedzę dotyczącą skutecznej techniki budowania autorytetu autora w Google.

Jak działają wyszukiwarki internetowe

W definicji optymalizacji pod kątem wyszukiwarek skupimy się na jednej najpolularniejszej w naszym kraju. Mianowicie będziemy mówić o tym, jak Google chce, abyś prowadził stronę internetową. Istnieją oczywiście inne wyszukiwarki lecz to Google jest zdecydowanie najbardziej wpływową wyszukiwarką na rynku.

Wyszukiwarki to tylko duże alogrytmy, które mają 2 podstawowe funkcje –

  1. Przeszukiwanie sieci World Wide Web, aby zbudować indeks stron internetowych,
  2. Wyświelić użytkownikom listę stron internetowych, które wyszukiwarki uważają za istotne dla tego, co ludzie szukają.

Wyszukiwarki są po prostu narzędziem do przeszukiwania Internetu. Nieustannie wysyłają skrypty przeszukujące internet zwane „pająkami”, które nieustannie „pełzają” po całej sieci internetowej szukając aktualnych informacji i nowych stron internetowych, by dodać je do indeksu.

Następnie gdy ktoś szuka informacji w wyszkiwarce Google, pobiera ona dane z indeksu i decyduje, która z przeskanowanych stron internetowych jest bardziej lub mniej istotna i związana z wyszukiwanym tematem. W ten sposób Google tworzy ranking, umieszczając najistotniejsze strony na pierwszej stronie wyników, z numerami od 1 do 10.

Czym jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

Search Engine Optimization (SEO)- to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i dotyczy ona każdej treści w internecie, nie ważne czy tworzysz bloga czy też firmową stronę internetową. Wszystko co robisz w internecie powinieneś zoptmalizować pod kątem wyszukiwarek. W wielkim uprosczeniu chcesz mieć pewność, że informujesz Google precyzyjnie i dokładnie o czym jest strona internetowa.

W dawnych czasach istniało kilka prostych sposobów, których mogłeś użyć, by „oszukać” Google i manipulować rankingiem domen. Proste mechanizmy pozyskiwania ogromnych ilości linków pozwalały naprawdę słabym treściom uzyskać ogromny ruch. Jednak Google skutecznie walczy z takimi praktykami dzięki czemu jest najpopularniejszą wyszukiwarką w internecie obsługując najwięcej wyszukiwań i ruchu w sieci.

Istnieją dziesiątki, jeśli nie setki, praktyk optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Wszystkie one sprowadzają się do następujących różnych typów SEO.

  1. On-Page SEO
  2. Off-Page SEO

Rożnice pomiędzy nimi są dość oczywiste. Kiedy próbujesz zwrócić uwagę wyszukiwarek poprzez optymalizacje na stronie internetowej jest to on-page SEO. Off-page SEO odnosi się do tego, co robisz poza swoją stroną.

W bardzo mocnym uproszczeniu czynniki on-page określają, na jakie frazy, słowa i tematy będziesz plasował się w wyszukiwarkach. To, jak wysoko uplasujesz się w tych konkretnych wynikach wyszukiwania, jest określane przez twoje wysiłki off-page SEO.

Prace on-page SEO będą obejmować meta title, meta description tworzenie tekstów na strony sprzedażowe, posty na blogu oraz inne treści. Do działań on-site zaliczamy także linkowanie wewnętrzne oraz optymalizacja szybkości ładowania. Z koleji budowanie obecności na Facebooku czy portalach branżowych aby skierować ruch z powrotem do swojej strony internetowej jest traktowane jako off-page SEO.

Dlaczego powinieneś używać SEO?

W rzeczywistości używasz optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, czy tego chcesz, czy nie. Jeśli nie starasz się, by twoje nagłówki, struktura URL i teksty dla obrazów były przyjazne dla wyszukiwarek, to praktykujesz złe praktyki SEO nie wiedząc o tym, przez co wpływasz na wyszukiwarki negatywnie.

SEO jest ważne, aby internauci znaleźli Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę Google, bez dobrych praktyk Google może nigdy nie indeksować treści, a cała ciężka praca może przepaść. Jeśli planujesz przekształcić swoją stronę w prężnie działający biznes, SEO jest koniecznością.

Projektowanie i tworzenie stron przyjaznych dla SEO

Najprostszą wskazówką dotyczącą projektowania stron internetowych, jaką możesz zastosować jest zlecenie budowy strony profesjonalnemu deweloperowi z pokaźnym porftolio. W niektórych przypadkach po prostu możesz nie posiadać pieniędzy, by zapłacić za stworzenie strony internetowej.

Do stworzenia strony wykorzystaj WordPress – Nie bez powodu WordPress jest najpopularniejszą platformą cms na świecie. Jest prosty w użytkowaniu, zawiera wiele szablonów, które pozwalają stworzyć niemal dowolną platformę w mgnieniu oka. Jeśli dopiero zaczynasz z blogiem lub stroną internetową, rozważ użycie platformy blogowej WordPress.

To samo może dotyczyć zatrudnienia specjalisty SEO. Warto wykupić konsultacje SEO w Woobox, które sprawiają, że projektowanie struktury strony i jej rozwój mogą być łatwe do wdrożenia.

Wykorzystaj tekst zastępczy alt dla obrazków na stronie

Tekst ten pojawi się, gdy obraz na stronie nie będzie wyświetlany prawidłowo. Tekst zastępczy jest również używany przez oprogramowanie do odczytu zawartości strony, aby pomóc niewidomym użytkownikom sieci zrozumieć, o co chodzi w obrazie. Ponieważ wyszukiwarki przeszukują obrazy w sposób bardzo podobny do tego, jak działa oprogramowanie do odczytu ekranu, dodanie odpowiedniego i wyjaśniającego tekstu do obrazów jest koniecznością dla dobrego SEO.

Nagłowki h1, h2, h3, h4 a SEO

Wszystko co napiszesz w znaczniku H1, będzie szalenie ważne dla wyszukiwarki. Twoje nagłówki h1 i h2 są zazwyczaj najważniejszymi słowami na stronie, z tego powodu tak ważne jest umieszczanie różnych docelowych słów kluczowych i odpowiednich fraz w nagłówkach. Jest to ważny zabieg dotyczący SEO, który pozwala wyszukiwarkom wiedzieć dokładnie, o czym są twoje strony internetowe i wpisy na blogu.

Rozważ dokładnie dopasowaną domenę

Jeśli prowadzisz bloga o pozyconowaniu stron warto zakupić domenę „pozycjownie-stron.pl” taka domena mówi wyszukiwarkom i Twoim odbiorcom czego dotyczy strona. Posiadanie dokładnie dopasowanej domeny nie jest już tak ważne jak kiedyś, ale nadal jest to czynnik, którego wyszukiwarki takie jak Google używają, aby zrozumieć o czym jest strona internetowa.

Twoja treść powinna być wartościowa i długa

Stara zasada „400 słów wystarczy” nie ma już zastosowania w SEO. Badanie po badaniu pokazuje, że treści na strony internetowe powinny wyczerpać temat dogłębnie w celu zadowolenia Google. Pamiętaj tylko, że nie chcesz dodawać niepotrzebnych wypełniaczy. Spraw, aby Twoja treść była użyteczna, rozwiązywała problemy, odpowiadała na pytania i pomagała ludziom. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tworzenia tekstów seo zaprszamy do naszego wpisu: Optymalizacja tekstów pod SEO – 10 kluczowych technik tworzenia treści od Woobox.pl

Jeśli Twoja strona skupia się na usługach pozycjonerskich dla nowo powstałych firm, pisanie treści nie istotnych dla odbiorców np: o ostatniej wyprawie na ryby może zmylić wyszukiwarki… Z tego powodu tak ważne jest skoncentrowanie się na jednej temtyce, by dostarczać treści odpowiednie dla użytkownika.

Dodawaj linki w treści strony

Google wielokrotnie powtarzało, że każda z Twoich stron internetowych lub wpisów na blogu powinna zawierać link do „co najmniej jednej podstrony” w Twojej witrynie. Oznacza to możliwość wykrzystania słowa kluczowego, który zawiera klikalny link do innej podstrony witryny, która jest o powiązana tematycznie. Na naszym firmowym blogu SEO popełniliśmy szerwszy wpis na ten temat: Linkowanie wewnętrzne to potężna broń w SEO

Uzupełnij meta tytuł i meta opis na stronie internetnetowej.

Meta tytuł powinien być ukierunkowany na słowa kluczowe znajdujące się w nagłowki h1, zazwyczaj umieszczamy jeden nagłowek pierwszego stopnia i jest to tytuł każdej podstrony czy też tytuł wpisu na blogu. Podobnie jest w przypadku dokładnie dopasowanego pierwszego akapitu, które mówi wyszukiwarce, o czym jest będzie dana strona.

Badanie słów kluczowych i ich znaczenie w SEO

Można wysunąć argument, że prawidłowe badanie i wdrażanie słów kluczowych jest najważniejszą i najbardziej efektywną techniką SEO. Dzieje się tak dlatego, że odpowiednie odnalezienie słów kluczowych pomaga ustalić ranking dla właściwych słów i fraz kluczowych oraz ujawnia powiązane słowa i frazy istotne dla danej branży.

Bez wykonywania badania słów kluczowych nie ma możliwości przeprowadzenia skutecznego SEO. Nie ma absolutnie żadnego powodu, by pominąć ten aspekt i rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej bez znajomości słów kluczowych.

Rodzaje słów kluczowych istotnych dla SEO.

  • Długi ogon – frazy mniej popularne zawierające zazwyczaj więcej słów kluczowych. Np: Tanie pozycjonowanie stron internetowych w Lublinie
  • Słowa brandowe – YouTube czy Woobox są przykładami słów kluczowych używanych do zlokalizowania konkretnej strony internetowej lub marki w internecie.
  • Głowne słowa kluczowe – Są to słowa lub frazy, które chcesz uplasować najwyżej w rankingu, zawierają zazwyczaj tylko 1 lub 2 słowa. Np: Strony internetowe
  • Informacyjne słowa kluczowe – Frazy kluczowe, które zaczynają się od „jak …” lub „gdzie …” są używane do udzielania informacji.
  • Transakcyjne słowa kluczowe – Są to słowa kluczowe i frazy, które są dalej w cyklu zakupu, takie jak „Laptop lenovo nitro 5” lub „naprawa laptopów lublin”.

Oto kilka popularnych darmowych i płatnych narzędzi do badania słów kluczowych.

  • Planer słow kluczowych Google
  • Senuto
  • Semstorm
  • Ubersuggest
  • SEMRush  

Popularne mity na temat SEO

Istnieje kilka kilka kłamstw na temat optymalizacji dla wyszukiwarek, które musisz znać. Pamiętaj o poniższych punktach za każdym razem, gdy próbujesz uplasować się wysoko na konkretne słówa kluczowe.

Mit – Im więcej linków tym lepiej

Unikaj w szczególności płacenia farmom linków za tysiące backlinków prowadzących strony www oraz nigdy nie kupuj fałszywych recenzji produktów i usług. Kiedyś była to bardzo skuteczna taktyka SEO – Tak samo jak tworzenie 5 lub 10 stron internetowych, wszystkie na ten sam temat.

Mit – SEO to jednorazowa praca

Algorytmy wyszukiwarek ciągle się zmieniają z tego powodu aktualizujesz i dodajesz nowe treści na swoją stronę internetową, a przynajmniej powinieneś. Niektóre treści stają się nieaktualne. Istnieje wiele powodów, aby spojrzeć na optymalizację pod kątem wyszukiwarek jako ciągły proces, a nie jednorazową pracę. Więcej o aktualizacji treści pisaliśmy w tym miejscu: Aktualizacja treści – Jedna z najskuteczniejszych strategi SEO

Mit – Google nienawidzi link buildingu

Naturalne backlinki, wewnętrzne backlinki i inne zdrowe praktyki SEO są doceniane przez wyszukiwarki. Pozwalają one wyszukiwarkom wiedzieć jak wpływowa jest strona i skąd pochodzi autorytet domeny. Warto zapoznać się z tematyką rankingu EAT Google.

To czego odnosi się to stwierdzenie, to praktyka budowania setek lub tysięcy linków prowadzących do strony internetowej, które są umieszczone w sposób nienaturalny.

Mit – Wystarczy pozycjonować się na jedno słowo kluczowe.

Tworząc posty na blogu i treści stron internetowych tylko dla jednej frazy kluczowej jest stratą czasu. Pisanie całej masy treści na jeden temat to gotowa strategia, by zostać strona internetowa została wykluczona z Googla. Więcej o tym pisaliśmy w tym wpsie: Dlaczego strona internetowa nie pojawia się w Google? – Woobox.pl

Najlepszym sposobem, aby wysoko rankować dla konkretnego tematu jest kilka długich, istotnych treści, które wyczerpują dogłębnie wszystkie podtematy i słowa kluczowe, które odnoszą się do głównego słowa z naciskiem na grupę głównych słów kluczowych.

Jeśli piszesz o pozycjonowaniu stron, możesz wykorzystać kilka słów kluczowych w linkach przychodzących z następujących fraz związanych z SEO.

  • Konsultacje SEO Lublin
  • Szkolenia SEO
  • Jak pozycjonować stronę internetową
  • Linkowanie
  • SEO-on site
  • Pozycjonowanie lokalne
  • Agencja SEO

Kiedy Google widzi, że cała masa różnych artykułów zawierajacych powiązane tematycznie występuje na jednej stronie zaczyna podnosić pozycję na każde słowo kluczowe. Celuj w wiele istotnych słów i fraz kluczowych. Więcej o trędach przeczytasz w naszym wpisie: Trendy SEO

Google lubi widzieć różnorodność w treści, przy czym ta różnorodność ma centralny punkt jakim jest cała strona internetowa. Upewnij się, że odpowiednio wyczerpiesz temat skupiając się na kilku odpowiednich frazach, a nie tylko jednej.

Mit – Wystarczy często używać słowa kluczowego w tekscie.

Duże zagęszczenie słów kluczowych to przestarzała praktyka w SEO, jeszcze do nie dawna można było po prostu powtarzać to samo słowo kluczowe w treści, a Google wysyłało znaczący ruch do strony. Przykład takiej treści prezentujemy poniżej:

„Pozyjonowanie stron internetowych jest świetne do pozycjonowania stron. Jeśli szukasz pozycjonowania stron z Lublinia możesz kupić pozycjonowanie online lub usługę SEO Lublin. Jeśli chciałbyś zobaczyć kilka wysokich pozycji w Google sprawdź naszą usługę pozycjonowania”

Rafał Jóśko ekspert SEO

Taki tekst prawdopodobnie był bardzo trudyny do przeczytania. Upewnij się, że nie robisz tego i piszesz tak, aby być zrozumianym dla zwykłego użytkownika internetowu. Dopiero po napisaniu tekstu czytelnego dla człowieka możesz przejśc do dodawania sspecyficzne dla branży słowa kluczowych wynikających z kontkestu.

Bonus autorytet Google – Gotowa strategia SEO do odtworzenia w Twojej firmie!

Wystarczy wykorzystać skuteczną metodę służącą do szybkiego wzrostu wiarygodności w której wykorzystane zostaną wszytkie popularne żródła. Zaznaczę, że metoda ta jest niezywkle skuteczna jeżeli chodzi o stworzenie wiarygodności jak i podniesienia pozycji strony internetwoej.

Pierwszy krok to obecność w media społecznościowych

Prawdopodobnie nie trzeba mówić, że Facebook, Twitter, Youtube i Tiktok są doskonałym narzędziem do zwiększania autorytetu i wiarygodności strony internetowej. Ludzie spędzają tam czas, bawią się i czerpią wiedzą, z tego powodu media społecznościowe a raczej obecnośc dużej ilości ludzi to możliwość generowania coraz większej rozpoznawalności.

Pamiętaj media społecznościowe są ważne dla Twojego sukcesu w internecie, zwłaszcza jako narzędzie SEO. Jednym z elementów algorytmu Google w ustaleniu pozycji będą właśnie media społecznościowe.Jeśli prześwietlisz strony internetowe zazwyczaj te z aktywną społecznością zajmują zazwyczaj wyższe pozycje.

Zastanów się jeżeli byłbyś Google i zauważył dwie podobne strony internetowe, pierwszą z 10000 osób śledzących oraz mnóstwem postów a druga tylko z 1 osobą obserwującą i zerową ilością postów, którą z nich wybierzesz w ustaleniu wiarygodności?

Jednak już teraz pisz jakbyś miał setki obserwujących użytkowników, baw się treścią, która zostanie wykorzystana w późniejszym etapie jako wiarygodne żródło wiedzy.

Drugi krok to publikacja wpisów gościnnych

Możesz do tego wykorzystać treści zakupione lub zlecone na portalach copywriterskich np: gieldatekstow.pl – przeszukaj ten portal w celu odnalezienia treści powiązanych z Twoją branżą. Wybierz treści zawierające duża ilość znaków np: 8000-15000. Pamietaj, by uzpełnić zakupioną treść o zdjęcia lub grafiki tematycznie pasujące do tekstu, tak, by całość była atrakcyjna dla wydawcy portalu branżowego.

W kolejnym kroku wykorzystaj platformę whitepress umożliwiającą publikację artykułów gościnnych. Przed umieszczeniem artykułu gościnnego upewnij się, że na samym dole dodałeś bio autora.

bio autora

Upewnij się, że zamieścisz tam dwa najważniejsze elementy Twoje imię i nazwisko + temat w którym chcesz zostać autorytetem oraz linki prowadzące do profilu social media wypełnionego podstawową treścią i strony internetowej. Bio autora jest bardzo ważne ponieważ będzie wykorzystywane w wielu miejscach!!

Krok trzeci to utworzenie E-booka i jego publikacja.

Napisanie lub publikacja E-booka to doskonała forma manipulacji wiarygodnością autora – co lepsze nikt nie musi go nawet przeczytać. Oczywiście, musimy się liczyć się z tym, że ktoś dokona zakupu Ebooka na platformach sprzedażowych z tego powodu powinien on zawierać wartościową treść. Zlecnie stworzenia takiego Ebooka nie powinieno przekroczyć 3500-4500 zł.

Wystaw ebook na sprzedaż

W celu dystrybucji E-booka wykorzystaj popularne i wiarygodne platformy typu: Ebay, Amazon, Allegro, Emag, Shoppe itd… Bardzo ważne jest, by w opisie aukcji na marketplace dodać to samo bio dotyczące autora ebooka – oraz wzmianki o publikacjach we wpisach gościnnych.

Kolejnym elementem strategi jest stworzenie automatycznego zapisu audio zawierającego treść sprzedwanego E-Booka na oficjalnym kanale YouTube oraz Tik-tok’u – wraz z linkami do strony internetowej oraz linkami prowadzącymi do aukcji na popularnych platformach.

Kolejny etap to utworzenie publicznego profilu autora na stronie internetowej.

Utwórz publiczny profil na stronie internetowej, którą pozycjonujesz. Zamieść na stronie autora wszystkie linki prowadzące do opublikowanych wpisów gościnnych oraz filmów na youtube i tiktok. Koniecznie poinforumuj na podstronie o publikacji e-booka oraz dodaj linki do Youtuba i Tiktok. Warto przy tym umieścić pozytywne opinie.

Dodaj schemę autora do wszystkich treści publikowanych na stronie internetowej.

Schema autora informuje wyszukiwarki o tym, kto napisał daną treść. Dzięki czemu zbudowana wiarygodność autora zostanie przypisana Twojej stronie w Google zapewniając wiarygodność informacji.

Śledzenie wyników w SEO

Analityka internetowa umożliwa cenny wgląd w informacje o ruchu jaki pojawia się na stronie internetowej. Istnieją niezwykle przydatne programy i platformy analityczne, które skutecznie ukazują przepływ oraz działania odwiedzających na stronie internetowej.

Narzędzia należące do największej wyszukiwarki na świecie, które dokładnie mówią co działa i jak poprawić wydajność strony internetowej. Google Analytics oraz narzędzia dla webmasterów Google powinny być wystarczające dla sukcesu większości stron internetowych.

Jeżeli poszukujesz skutecznej Agencji SEO&SEM – zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu: 794660320

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.
Woobox

Poszukujesz skutecznych rozwiązań zwiększających widoczność w wyszukiwarce Google? 

To może być interesujące…