Dlaczego warto reklamować biznes lokalny w sieci?

Promowanie biznesu lokalnego w internecie to jeden z najlepszych pomysłów na jego rozwinięcie. Wiele osób jednak nie wie do końca, jak bardzo jest to korzystny sposób promocji marki. Wynika to głównie z dotychczasowego stacjonarnego prowadzenia firmy i wcześniejszego niekorzystania z reklamy internetowej. W tym tekście jednak prezentujemy wszystkie najważniejsze zalety reklamy w sieci i odpowiadamy, dlaczego warto reklamować biznes stacjonarny w internecie.

Możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów

Pierwszym powodem, dla którego warto promować biznes lokalny w internecie, jest możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów. W sieci znajdziemy w jednym miejscu praktycznie wszystkie osoby, które mogą zostać potencjalnie naszymi klientami. Obecnie z wyszukiwarki Google, mediów społecznościowych i internetu korzysta większość Polaków. Dzięki temu możemy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów dużo łatwiej niż w świecie rzeczywistym, nie wiedząc gdzie konkretnie mieszkają czy w ogóle istnieją, a jeśli tak to czy są zainteresowani naszymi produktami. Poprzez to możemy w internecie reklamować się w grupie osób, które z dużym prawdopodobieństwem zostaną naszymi klientami. Reklamując w internecie nasz biznes stacjonarny mamy zatem ułatwiony dostęp do klientów.

Realne zyski pieniężne oraz wizerunkowe

Drugim ale zdecydowanie najważniejszym plusem promocji biznesu lokalnego w sieci są realne zyski zarówno finansowe jak i wizerunkowe. Działania promocyjne w internecie dotyczą konkretnych żywych osób, które często stają się klientami marek lokalnych — osobiście i stacjonarnie. Lokalne kampanie promocyjne w internecie mogą dawać zatem realne duże zyski, często nieporównywalnie większe niż te wypracowane przy pomocy tradycyjnych metod reklam takich jak ulotki czy plakaty reklamowe. Możliwość wyświetlania reklamy wielu osobom mieszkającym w danej lokalizacji i zainteresowanych daną tematyką z pewnością przełoży się na adekwatnie lepsze wyniki. W sieci możemy również budować pozytywny wizerunek naszej marki oraz stawać się rozpoznawalnymi. Nawet jeśli potencjalni klienci nie skorzystają z naszej oferty od razu, będą już znali naszą markę, a także z dużym prawdopodobieństwem w przyszłości gdy będą potrzebowali danego produktu lub usługi skorzystają z naszej marki stacjonarnie.

Targetowanie reklamy

Zaletą reklamy internetowej jest również możliwość targetowania większości typów reklamy. Targetowanie jest świadomym określeniem, jakie osoby, o jakich konkretnie cechach zobaczą naszą reklamę. Targetować przekaz promocyjny możemy w różnorodnych systemach reklamowych takich jak Google Ads czy Facebook Ads wybierając konkretne opcje lub wybierając konkretne słowa kluczowe przy pozycjonowaniu strony internetowej. Możemy również postawić na naturalne targetowanie reklamy poprzez publikację materiałów reklamowych w miejscach, gdzie mogą przebywać osoby zainteresowaną daną tematyką np. na konkretnych stronach internetowych czy grupach w social mediach. Targetowanie reklamy sprawia, że efektywnie wydajemy budżet reklamowy, dzięki czemu możemy pozyskać większą liczbę klientów, a także obniżyć koszt pozyskania jednego klienta. Targetowanie wpływa również na skuteczność reklamy, gdyż przekaz reklamowy publikowany jest w grupie osób zainteresowanych daną tematyką, realnie mogących skorzystać z naszej oferty. Targetować reklamę w sieci możemy m.in. pod kątem:

  • lokalizacji
  • zainteresowań
  • wieku
  • płci
  • aktywności w internecie

Elastyczność

Reklama internetowa to również elastyczność. Dzięki temu możemy reklamować w sieci nasz biznes stacjonarny zarówno za darmo jak i przeznaczając na ten cel budżety reklamowe różnej wysokości. Możemy robić to również w sposób niezobowiązujący lub korzystać z tej formy promocji regularnie. Do wyboru mamy wiele strategii i typów promocji, dzięki czemu możemy wybrać konkretny rodzaj dostosowany do naszych możliwości czy charakteru biznesu. Poprzez to będziemy mogli korzystnie zaprezentować swoje usługi oraz produkty.

Łatwość i prostota reklamy

Promocja w internecie to również łatwość i prostota. Przede wszystkim możemy na wiele sposobów reklamować swoją markę lokalną samodzielnie bez znajomości marketingu internetowego. Jeśli nie znamy się na digital marketingu, możemy również zlecić promocję naszej marki lokalnej agencji marketingowej. Wykona ona za nas wszystkie czynności i będzie mogła wykorzystywać bardziej zaawansowane strategie reklamy internetowej.

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.

Równie interesujące artykuły