Najczęstsze błędy SEO on-site

SEO on-site to skomplikowana i ciągle zmieniająca się dziedzina, ale aby zdobyć przewagę nad konkurencją, należy znać podstawy dotyczące optymalizacji stron. SEO on-site jest to optymalizacja strony internetowej zgodnie z wytycznymi Googla. Dobra strategia dotycząca pozycjonowania stron jest niezbędna dla każdej firmy, która chce odnieść sukces w sieci. Istnieje jednak wiele powszechnych błędów, które firmy popełniają podczas prób optymalizacji swoich stron. Oto 10 błędów, których należy unikać podczas optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek.

Brak analizy słów kluczowych

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez firmy początkujące w SEO jest niewykonywanie badań słów kluczowych. Jest to kluczowe dla sukcesu każdej firmy, chcącej zaistnieć w internecie. Bez wykonywania badań słów kluczowych, może się okazać, że publikowane treści na stronie nie wyczerpują w zupełności zagadnień związanych z daną branżą, przez co strona jest niewidoczna dla odbiorców.

Badanie słów kluczowych jest podstawowym elementem każdej kampanii SEO i musi być wykonane przed podjęciem jakichkolwiek innych kroków.

Bez odpowiedniego badania słów kluczowych, strona internetowa nie będzie w stanie uplasować się na większość wartościowych słów kluczowych. Dobre badanie słów kluczowych pomoże znaleźć dochodowe słowa kluczowe, które mogą przynieść dużo ruchu i sprzedaży.

Brak optymalizacji tytułów stron internetowych oraz opisów

Tag tytułu jest ważny, ponieważ jest tym, co ludzie zobaczą w wynikach wyszukiwarki. Wiele osób nie wie, że można edytować te tagi, więc zostawiają je puste lub nieodpowiednio zoptymalizowane. To duży błąd, ponieważ Google przykłada dużą wagę do tytułów i meta opisów.

Poprawienie tagu tytułu strony internetowej jest jednym z najprostszych sposobów na poprawę rankingów. Tag tytułu oraz opisu jest jednym z czynników, które Google wykorzystuje przy określaniu, jak istotna jest dana strona dla danego zapytania.

Brak optymalizacji zdjęć

Brak optymalizacji zdjęć jest jednym z najczęstszych błędów. Obrazy można zoptymalizować poprzez użycie tekstu alt i tytułów, które są zarówno ważnymi elementami obrazu. Tekst alt jest używany przez wyszukiwarki do opisania obrazu, podczas gdy tytuł jest tym, co pojawia się w oknie przeglądarki po najechaniu na obraz.

Nazwa pliku obrazu powinna być opisowa i unikalna. Na przykład, jeśli przesyłamy zdjęcie psa, użyjmy słowa „pies” jako nazwy pliku zamiast „image1”. W ten sposób, jeśli ktoś wyszuka „psa”, zdjęcie pojawi się wyżej na stronach wyników Google.

Duplicate content

Duplicate content to ogromny problem dla SEO. Zduplikowana treść może skutkować karami Google i utratą ruchu. Duplicate content powstaje, gdy masz wiele stron w swojej witrynie, które zawierają te same lub podobne informacje.

Aby uniknąć duplikatów treści, warto upewnić się, że wszystkie strony w witrynie są unikalne. Aby to zrobić, należy przejrzeć każdą stronę i upewnić się, że nie ma na niej żadnych zduplikowanych informacji lub tekstów. Na przykład, na stronie „O nas” i „Kontakt” nie powinny znajdować się takie same informacje.

Duplicate content jest jedną z najgorszych rzeczy, które mogą się zdarzyć w kampanii SEO, ponieważ może powodować problemy zarówno z algorytmami Google i Bing.

Słaba czytelność

Czytelność to łatwość, z jaką czytelnik może zrozumieć i skonsumować materiał pisany. Im bardziej czytelny jest tekst, tym lepiej zostanie odebrany i zrozumiany przez docelowych odbiorców. Czytelność jest ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę podczas optymalizacji treści witryny pod kątem wyszukiwarek, jak również ludzi.

Aby sprawdzić czytelność treści witryny, warto użyć wykorzystać narzędzia do analizy tekstu, które przeanalizuje treść Twojej strony i podpowie, jak ją poprawić w oparciu o wynik czytelności.

Problemy z kompatybilnością z przeglądarkami

Jest to jeden z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi podczas wykonywania ich pracy SEO. Nie sprawdzają oni, czy ich strona jest kompatybilna z różnymi przeglądarkami, takimi jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Edge itp. Jeśli treść na stronie www ma problemy z kompatybilnością z jakąkolwiek przeglądarką, może to zaszkodzić rankingom.

Upychanie słów kluczowych

Keyword stuffing to praktyka polegająca na powtarzaniu słów kluczowych tak wiele razy na stronie internetowej, że negatywnie wpływa to na doświadczenie użytkownika. Praktyka ta może być również nazywana nadmierną optymalizacją słów kluczowych lub spamem słów kluczowych.

Nadmierne użycie słów kluczowych w meta tagach, tytułach i treści strony jest błędem SEO. W rzeczywistości keyword stuffing jest jednym z najczęstszych sygnałów spamowych Google i może mieć negatywny wpływ na rankingi.

Keyword stuffing może zaszkodzić rankingowi strony poprzez:

  • Odwracanie uwagi użytkowników od tego, co przyszli zobaczyć (i zmuszanie ich do czytania przez nieistotne treści)
  • Utrudnianie użytkownikom znalezienia tego, czego szukają na Twojej stronie.
  • Oczyszczenie witryny pomoże poprawić jej użyteczność i ogólne doświadczenie użytkownika, co doprowadzi do zwiększenia zaangażowania w treść i ostatecznie do zwiększenia ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.

Ignorowanie szybkości ładowania się Twojej strony

Szybkość ładowania strony internetowej jest jednym z czynników branych pod uwagę podczas rankingu witryny w wyszukiwarkach. Użytkownicy odejdą, jeżeli strona nie załaduje się szybko. Dotyczy to zarówno wczytywania strony w komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Prędkość, z jaką ładuje się Twoja strona, jest ważnym czynnikiem w rankingach wyszukiwarek. Google udostępnia własne narzędziePageSpeed Insights do testów szybkości oraz odczytuje parametry szybkości z przeglądarki Chrome w celu określenia, jak szybko ładuje się strona i jak dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Jeśli Twoja strona jest zbyt wolna, Google może przyznać jej niższe pozycje w rankingu niż szybszym odpowiednikom.

Zapominanie o technicznym SEO

Techniczne SEO to proces upewniania się, że strona www jest skonfigurowana tak, aby wyszukiwarki mogły ją skutecznie indeksować. Bez tego kroku, strona może nie pojawić się w wynikach wyszukiwania lub może ucierpieć jej ranking. W tym przypadku bardzo ważne jest zastosowanie czytelnej struktury strony internetowej

Za mało treści na stronie

Posiadanie zbyt małej ilości treści na stronie utrudnia odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają, co może wpłynąć na współczynnik odrzuceń i doprowadzić do obniżenia pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania. Każda strona powinna mieć wystarczająco dużo unikalnej treści, aby użytkownicy chcieli zostać tam dłużej i wrócić ponownie!

Podsumowanie

Jeśli unikniesz tych błędów SEO, będziesz w stanie poprawić ranking swojej witryny w sposób organiczny, napędzić więcej ruchu i zwiększyć konwersję w wyniku ! Zawsze dobrze jest pamiętać, że bycie ekspertem w SEO nie wystarczy. Musisz również upewnić się, że strona jest przyjazna dla użytkownika i łatwa w nawigacji.

/ 5.

Mariola - Copywriter Woobox

Mariola - Copywriter Woobox

Uwielbia pisać o marketingu, technologiach oraz SEO. Motto życiowe: Małe szanse są często początkiem wielkich przedsięwzięć.
Woobox

Poszukujesz skutecznych rozwiązań zwiększających widoczność w wyszukiwarce Google? 

To może być interesujące…