7 sekretów tworzenia dobrych nagłowków pod SEO

Nagłówki to najważniejsza część Twojego artykułu. To właśnie one przykuwa uwagę odbiorców i sprawiają, że dochodzi do interakcji z Twoją stroną internetową. W tym wpisie dowiesz się, jak napisać świetne nagłówki dla swojej treści i upewnisz się, że zostaną one poprawnie zinterpretowane przez Google.

Dobry nagłówek H1 to przyjaciel w kampaniach SEO

Masz 10 sekund, aby przykuć uwagę czytelnika, dlatego nagłówek to bardzo ważna, jak nie najważniejsza część tekstu. Obecnie wielu użytkowników, zanim rozpocznie konsumpcję treści skroluje stronę po nagłówkach. Z tego powodu ważne jest, aby poznać kilka technik tworzenie nagłówków przyjaznych SEO, by potencjalny odbiorca po wejściu na stronę www wszedł w dalszą interakcję..

Stosujesz nudne nagłówki H1 – z tego powodu masz niskie pozycje w Google

W tym artykule pierwsza wersja nagłówka pierwszego stopnia brzmiała: „Znaczenie nagłówka w treści”, jednak każdy zainteresowany z pewnością pominąłby taki wynik w wynikach wyszukiwania. Dlatego nagłówek w przypadku tego artykułu został zmieniony na „7 sekretów tworzenia dobrych nagłówków pod SEO”. Nagłówek pierwszego stopnia ma zwiększyć klikalność w wyszukiwarce Google oraz zachęcić użytkowników do głębszej interakcji z treścią.

Pamiętaj: Nagłówek pierwszego stopnia jest ważną częścią marketingu w internecie. Powinien być ciekawy i spójny z tytułem strony(Meta title) prezentowanym dla wyszukiwarek. Tworząc nagłowek pierwszego stopnia upewnij się, że zawiera on frazę kluczową i jednocześnie przyciąga uwagę odbiorcy. Ciekawy nagłówek skłania do kliknięcia w wyszukiwarce, pozostałe nagłówki na stronie skłaniają do interakcji

Jeżeli nie posiadasz dobrych nagłówków, możesz stracić nawet 70% swoich potencjalnych odbiorców. Dlatego właśnie stworzenie świetnego nagłówka pierwszego stopnia jest kluczowe w działaniach SEO! Jeśli chcesz uzyskać wyższe pozycje z wyszukiwarek i platform mediów społecznościowych musisz stworzyć nagłówki przyciągające kliknięcia.

Ciekawe nagłówki H2 są najważniejszymi elementemi skutecznej kampanii SEO.

Nagłówki H2 to pierwsze elementy na które zwracają uwagę użytkownicy odwiedzający stronę internetową. Są tym, co sprawia, że decydują się na kolejny bardzo ważny krok jakim jest interakcja ze stroną internetową. 

Nagłówki drugiego stopnia pomagają czytelnikom w szybki i łatwy sposób przeanalizować treść, jeżeli nagłówki będą charakteryzowały się słabą jakością, możesz uzyskiwać niski poziom zaangażowania, co skutkować będzie powrotem użytkownika do wyszukiwarki.

Pamiętaj: Jeżeli odbiorca nie wie, czego może się spodziewać po artykule (lub jakimkolwiek innym materiale pisanym), prawdopodobnie nigdy nie zapozna się z treścią!! Słabej jakości nagłówki będą skutkowały powrotem użytkownika do wyników wyszukiwania. Takie sygnały w oczach Googla świadczą o słabej zawartości i mogą przyczynić się do obniżenia pozycji strony internetowej. Sygnały SEO pochodzące bezpośrednio od użytkownika mają ogromny wpływ na pozycje w Google.

Skuteczne nagłówki decydują o tym, jak duże zaangażowanie zdobędzie strona internetowa, bezpośrednio przyczyniając się do wzbudzenia zainteresowania, które przekona odbiorcę do podjęcia interakcji.

Poniżej prezentujemy kilka różnych sposobów tworzenia wartościowych nagłówków z punktu widzenia SEO:

  • Informacyjny + SEO — Nagłówek przekazuje odbiorcy przydatne informacje, których wcześniej nie posiadali. W przypadku SEO kluczową rolę odgrywa przemycenie słów kluczowych w nagłówkach.
  • Perswazyjny + SEO — przekonujący, że powinni coś zrobić lub kupić. Załóżmy, że sprzedajesz kurs poruszający tematykę pozycjonowania stron internetowych. W tym przypadku zamiast prostych nagłówków „Dlaczego warto kupić ten kurs” wykorzystaj nagłówki przyjazne SEO np: „Sprawdź nasz wyjątkowy kurs pozycjonowania”
  • Rozrywkowy + SEO — wywołujący śmiech lub uśmiech. Np: Woobox – Pozycjonujemy strony od 200 lat 😉
  • Emocjonalny + SEO — Przykład: Sprawdź Kurs SEO, który odmieni Twoje życie!

Kluczem do sukcesu w SEO jest zastosowanie takich nagłówków, po których odbiorcy wejdą w interakcję ze stroną, co będzie miało ogromny wpływ na SXO pozycjonowanej strony.

Zaangażowanie i SEO – czyli moc nagłówków H2

Jeżeli chodzi o SEO, nie można ignorować nagłówków. Są one pierwszym elementem, który zauważą odbiorcy po przejściu na stronę. Z tego powodu struktura nagłówków H2 musi być istotna dla treści oraz jasno określać zawartość.

Pamiętaj: Jeżeli hierarchia oraz spójność nagłówków nie są zachowane możesz mieć problem z zaangażowaniem i wyczerpaniem tematu. Nagłówki drugiego stopnia muszą być spójne z nagłówkiem pierwszego stopnia – tak, by odbiorca łatwiej zrozumiał strukturę treści. Ta sama strategia dotyczy samej treść znajdującej się pod nagłówkiem tak, by była spójna z resztą strony.

Nagłowki H2 muszą skupiać się na całej grupie słów kluczowych powiązanych z danym zagadnieniem. I zawierać jej najistotniesze elementy. Np: Pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie globalne, dlaczego biznes potrzebuje pozycjonowania itd… Oczywiście należy pamiętać, by nagłówki h2 były spójne z nagłówkiem h1 – tak, by odbiorca treści miał jasność, co znajdzie na danej podstronie.

Nagłowki poboczne, które wymagają szerszego omówienia powinny być poruszane w oddzielnych treściach, tak by witryna całościowo wyczerpywała dane zagadnienie. Więcej o tworzeniu treści przyjaznej SEO pisaliśmy w tym wątku: Optymalizacja tekstów pod SEO – 10 kluczowych technik tworzenia treści!

Jakiej długości powinien być idealny nagłówek H2?

Najlepsza długość nagłówka to 6-7 słów. Nagłówek ten przekazuje wystarczającą ilość informacji, by odbiorcy byli zaintrygowani na tyle, aby wykonać interakcję ze stroną internetową. Ważne jest również, aby Twój tytuł nie przekraczał 50 znaków, ponieważ jest to długość, którą Google pokaże w swoich wynikach wyszukiwania.

Czy warto wykorzystywać słowa kluczowe w nagłówkach H2?

Oczywiście. Używaj słów, które będą wyszukiwane przez odbiorców. Jednak nie przesadzaj z ich gęstością. Jeśli użyjesz zbyt wielu słów kluczowych w jednym nagłówku, może to zostać odebrane jako spam.

Wpływ nagłówków na sygnały SEO

Dobry nagłówek może mieć wpływ na to, czy ktoś przeczyta Twoją treść, natomiast dobra treść może całkowicie wyczerpać dane zagadnienie, dzięki czemu użytkownicy zakończą poszukiwania na Twojej stronie. Nie używaj ogólnych terminów, takich jak „marketing” czy „technologia” – są one zbyt szerokie i nie pomogą odbiorcom zapoznać się z treścią.

Korzystając ze wskazówek wymienionych powyżej, będziesz w stanie tworzyć nagłówki, które skłonią ludzi do interakcji, a tym samym pomogą w procesie pozycjonowania. Tworzenie idealnego nagłówka SEO wymaga czasu, lecz jest to inwestycja, która zwróci się wielokrotnie, jeśli zrobisz to poprawnie. Nie bój się zmieniać testować z nagłówkami, przeprowadzając regularne aktualizacje tekstów.

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.
Woobox

Poszukujesz skutecznych rozwiązań zwiększających widoczność w wyszukiwarce Google? 

To może być interesujące…