Optymalizacja tekstów pod SEO – 10 kluczowych technik tworzenia treści!

Pozycjonowanie stron internetowych to takze pisanie pod kątem SEO to proces przygotowania, tworzenia i optymalizacji treści w celu uzyskania jak najwyższych pozycji w Google i innych wyszukiwarkach. Wiedza o tym, jak pisać teksty SEO, ma ogromne znaczenie dla długoterminowego sukcesu marki w Internecie. Pisanie treści zoptymalizowanej pod wyszukiwarki jest najbardziej w porządku, zwłaszcza gdy chodzi o dostarczenie odbiorcom tego, czego potrzebują. Bez odpowiedniej optymalizacji tekstów pod SEO prawdopodobnie nie uda się umieścić strony internetowej na toowych wynikach wyszukiwania Google.

Stwórz listę pomysłów na treści, które będą przydatne dla Twoich odbiorców

Pisząc teksty SEO, należy wybierać tematy, na których zależy Państwa odbiorcom, a nie koniecznie takie, na które chcieliby Państwo napisać. Doskonałym przykładem jest ten tekst, w którym mógłbym pisać o technicznym SEO on site, jednak największą liczbę odbiorców stanowią podstawowe teksty seo i treści na strony internetowe, ponieważ większa część odbiorców składa się z początkujących, więc teksty SEO publikowane na blogu muszą poruszać podstawowe tematy. Warto podczas tworzenia listy pomysłów na treści zoptymalizowane pod wyszukiwarkę przeprowadzić obserwację bezpośredniej konkurencji, która może dać obraz dotyczący treści poszukiwanych przez użytkowników oraz pomoże odnalźć przykłady tekstów seo napisanych przez inne marki.

Skuteczne teksty SEO – Przeprowadź badania dotyczące słów kluczowych.

Nie mogą powstać dobre treści SEO dla marki bez użycia słów kluczowych. W tym celu należy przeprowadzić badanie słów kluczowych, a raczej podejść skrupulatnie do procesu wyszukiwania słów kluczowych, które jest podstawą pisania dobrze zoptymalizowanych treści pod SEO. Istnieje wiele narzędzi do analizy słów kluczowych, dlatego zachęcamy do wypróbowania kilku z nich, aby sprawdzić, które najbardziej się Państwu podobają. Jednym z najlepszych jest Planer słów kluczowych Google, z którego można korzystać bezpłatnie. Jesteśmy również wielkimi fanami Senuto oraz Ubersuggest, które pozwalają stworzyć grupy słów kluczowych oraz wyselekcjonować listę słów kluczowych, w skrócie będą to najważniejsze słowa kluczowe jakie powinien mieć tekst SEO.

SEO Copywriting – Struktura treści przed rozpoczęciem pracy

Gdy mamy przygotowany tytuł i krótki opis dla wyszukiwanej treści należy zacząć układać artykuł w oparciu o pozostałe słowa kluczowe. Stworzenie konspektu przed rozpoczęciem pisania jest jedną z najbardziej pomocnych czynności, jakie można wykonać podczas przygotowywania treści pod SEO. Konspekt pozwala zorganizować treść w taki sposób, aby była pomocna dla czytelnika i łatwa do indeksowania przez wyszukiwarki.

Proszę się upewnić, że w tekst porusza wszystkie punkty niezbędne do zrozumienia danego zagadnienia pamiętając. Również na tym etapie należy pamiętać o czymś bardzo ważnym: o intencji wyszukiwania. Jeśli chodzi o to, jak pisać treści SEO, to słowa kluczowe są tylko jednym z elementów. Oprócz tego, że należy wiedzieć, czego szukają Państwa odbiorcy, trzeba też wiedzieć, dlaczego tego szukają. Jeżeli ktoś szuka „teksty SEO”, szuka informacji o treściach zoptymalizowanych pod wyszukiwarkę Google. Natomiast wyszukiwanie „Teksty SEO copywirter ” oznacza, że osoba ta zamierza zlecić stworzenie tekstów pozycjonujących. Uwzględnienie intencji użytkownika może w znacznym stopniu zmienić podejście do tematu oraz sposobu stworzenia konspektu oraz pisania samej treści.

Tworzenie tekstów SEO – Tytułu i meta opis

Tytuł artykułu jest bardzo ważny i należy go wymyślić przed napisaniem konspektu lub pierwszego szkicu. To właśnie tytuł będzie wyznacznikiem treści i to do niego będziemy stale wracać, aby upewnić się, że trzymamy się tematu i dostarczamy obiecane treści użytkownikowi. W tytule zazwyczaj jesteśmy w stanie umieścić tylko kilka słów i trzeba dokonać tego z rozwagą, by wykorzystać możliwości SEO.

Tytuł artykułu powinien dokładnie opisywać tworzoną treść – nie może wprowadzać czytelnika w błąd. Powinien być na tyle interesujący, by zachęcić czytelnika do kliknięcia. Nagłówek musi zdradzać tylko tyle, żeby czytelnik wiedział, co dostanie, ale nie aż tak dużo, żeby nie odkrył tajemnicy. Zazwyczaj będzie zawierał nasze główne słowo kluczowe np.: Teksty SEO  oraz część wyzwalającą. Całość będzie wyglądać tak: Teksty SEO – 10 kluczowych technik tworzenia treści!

Ponadto należy przygotować interesujący opis dla wyszukiwarek rozwijający nasz temat. Metaopis zachęca czytelnika do kliknięcia w link poprzez wyjaśnienie, co znajduje się w treści.

Jeżeli korzystacie z WordPress to za pomocą wtyczek takich jak Yoast lub SEOPRESS można określić tytuł i opis dla wyszukiwarek.

Wyczerpanie tematu SEO – Długość tekstu ma znaczenie

Dobry SEO Tekst jest tym czego oczekuje od Ciebie Google: Zazwyczaj jest artykułem lub wpisem na blogu o dużej ilości słów wyczerpującym całe zagadnienie. Do niedawna za długie artykuły były uważane treści zawierające 4-6k znaków, coraz większe oczekiwania użytkowników skłaniają twórców tekstów SEO do pisania ogromnych ilości znaków, niejednokrotnie przekraczających 10k znaków. Oczywiście należy również zwrócić uwagę na jakość tekstu, ponieważ prawdziwa wartość treści o długim czasie czytania polega na tym, jak bardzo wyczerpującą one dane zagadnienie.

Wysokiej jakości treści nie są potrzebne wypełniacze zawierające konkretne słowa kluczowe, aby zwiększyć liczbę słów. Zamiast tego należy skupić się na jak najlepszym wyczerpaniu tematu i po prostu pisać dobre teksty. Dobry tekst SEO omawia wszystkie oczywiste i mniej oczywiste zagadnienia dotyczące danego tematu. W artykule SEO powinniśmy poruszyć tylko jeden temat i całkowicie go wyczerpać. Oczywiście nie da się szczegółowo omówić każdego podtematu, jednak w wielu przypadkach należy używać linków wewnętrznych do treści poruszających powiązane tematycznie zagadnienia.

W tym artykule poruszyliśmy temat przydatnych narzędzi podczas tworzenia tekstów seo dla wyszukiwarek internetowych. Proszę pomyśleć, jakie negatywne odczucia mogłaby mieć osoba czytająca ten artykuł opisujący szczegółowo dane narzędzia. Z tego powodu planujemy wykorzystać linkowanie wewnętrzne prowadzące do wartościowych tekstów seo opisujących dane narzędzie. Podczas wyszukiwania w Google wybranych fraz kluczowych bardzo często na górze wyników pojawia się pole z pytaniami zadanymi przez użytkowników. Te zapytania mogą być pomocne w tworzeniu tekstów SEO.

Jak pisać teksty SEO – Nagłówki w tekście

Długie bloki tekstu są nieatrakcyjne dla czytelników i nie są dobre dla działań SEO. Dużo łatwiej przyswajalne są treści serwowane w mniejszych porcjach. Podział tekstu jest bardziej atrakcyjny wizualnie i sprawia, że przebrnięcie przez niego jest mniej nużące.

Kluczowym elementem w tym przypadku będą nagłówki, które są doskonałym sposobem na podzielenie tekstu, zasygnalizowanie czytelnikowi, jakie informacje znajdują się za chwilę, a także na poprawienie ogólnego doświadczenia użytkownika. Ponadto, bardzo ważne jest wykorzystanie nagłówków do przemycenia słów kluczowych. W nagłówkach należy umieścić słowa kluczowe pasujące do nich w sposób naturalny. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat prawidłowego stosowania nagłówków HTML, polecamy zapoznać się z anglojęzycznym obszernym przewodnikiem na temat ich stosowania H42: Using h1-h6 to identify headings (w3.org).

Zasady pisania tekstów SEO – Przestrzeganie najlepszych praktyk

Istnieje kilka sprawdzonych praktyk, których należy przestrzegać podczas tworzenia treści SEO (lub jakiekolwiek inne treści). Jest to tak naprawdę szereg praktyk copywriterskich, które należy sobie przyswoić, aby podnieść jakość swojego pisania jako całości.

Dobre teksty SEO pisanę są w zrozumiałym stylu dla odbiorcy.

Jeżeli piszemy dla określonej grupy docelowej należy upewnić się, że piszemy treści w perforowanym przez odbiorcę stylu i tonie. Tekst używany w artykułach, będzie brzmiał inaczej w zależności od tego, dla kogo piszemy.

Dobre teksty SEO – to nie książka

Są z pewnością sytuacje, w których długie zdania i bloki tekstu są koniecznie. Jednak publikując treści w Internecie starajmy się pisać krótsze zdania i akapity, które są łatwiejsze do przeczytania i zrozumienia zarówno przez użytkowników jak i wyszukiwarki.

Dobra treść SEO na strony internetowe to także zdjęcia

W przeciwieństwie do treści pisanej w przypadku treści SEO kluczową rolę odgrywają obrazy w tym infografiki, filmy wideo itp. To one sprawiają, że Państwa treści są atrakcyjne dla użytkowników Internetu. Dodając zdjęcia należy pamiętać, aby umieścić metadane i tekst alt, zawierający słowa kluczowe.

Odpowiednie słowa kluczowe – nasycenie tekstu słowami kluczowymi

Aby stworzyć artykuł zoptymalizowany pod kątem SEO, należy starać się używać słów kluczowych w każdym akapicie. Jeżeli należy pamiętać, by nie używać ich za dużo, ponieważ zniechęci to czytelników jak i Google. Naszym zdaniem pominięcie słów kluczowych w akapitach wyklucza tekst z poprawnej optymalizacji SEO. Zgodnie z wytycznymi jakie przygotowujemy w naszej agencji dla copywriterów słowa kluczowe powinny znajdować się w adresie URL, tytule wstępie nagłówkach (Jedno słowo kluczowe na nagłówek) i akapitach.

Istnieje również kilka Polskich rozwiązań, takich jak SurferSEO, semstorm, contadu, senuto które podpowiedzą Państwu, jakich słów kluczowych należy użyć i ile ich wystąpień należy uwzględnić w tekście. Wspomniane narzędzia sygnalizują także zbyt częste użycie słowa kluczowego.

Naszym zdaniem największe znaczenie w przypadku optymalizacji SEO mają nagłówki, ponieważ to właśnie, dzięki nim Google dowiaduje się, o czym jest Państwa treść. Słowa kluczowe należy stosować tylko wtedy, gdy pasuje naturalnie. W tym miejscu przydaje się umiejętność pisania – dobry copywriter będzie wiedział, co brzmi naturalnie, a co nie.

Podsumowanie na temat artykułów SEO

Pisanie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, które wprawią w osłupienie czytelnika oraz osiągną wysokie pozycje w wyszukiwarkach to nie lada wyzwanie. Musimy posiadać odpowiednie narzędzia oraz wiedzę, by zbadać, jakie tematy będą najbardziej interesujące dla odbiorców. Dobry copywriter musi posiadać i rozumieć podstawy SEO, by przygotować wysokojakościowy tekst, który trafi na pierwsze miejsce w rankingu Google. Jeżeli masz problemy z pozyskiwaniem klientów na teksty SEO, warto przetestować sprawdzoną strategię pozyskiwania klientów na teksty SEO przygotowaną przez CoursePress – Ebook dla Copywriterów

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.

Równie interesujące artykuły