Dlaczego strona internetowa nie pojawia się w Google?

Stworzenie dobrej treści może trwać kilka godzin a nawet dni, bardzo często płacimy za dobrych copywriterów i specjalistów od pozycjonowania stron www a mimo tego na stronie nie ma ruchu? Zastanawiasz się co poszło nie tak? Gdzie popełniłeś błąd podczas optymalizacji strony?

Istnieje wiele czynników rankingowych wykorzystywanych przez Google w celu ustalenia pozycji w rankingu Google. Jeżeli jesteśmy pewni, że wszystko zostało przeprowadzone dobrze, wystarczy cierpliwie poczekać a strona sama wejdzie na najlepsze pozycje w Google. Jednak, jeżeli cierpliwie czekasz a efektów brak sprawdź te 8 powodów przez które możesz nie być widoczny w wyszukiwarce.

Błędnie ustalone słowa kluczowe, na które należy się pozycjonować

Optymalizacja strony internetowej pod kątem pozycji w wyszukiwarkach jest teoretycznie bardzo prosta. Zaczyna się od badania słów kluczowych, aby ustalić, na jakie słowa kluczowe należy się nastawić podczas pisania treści. Następnie pisze się artykuły z uwzględnieniem docelowych słów kluczowych, by na koniec wykorzystać narzędzia optymalizacyjne w celu zweryfikowania tekstu.

Tak więc, jeżeli prowadzą Państwo firmę lokalną w Lublinie zajmującą się „pozycjonowaniem stron internetowych”. Państwa strona docelowa powinna uwzględniać takie zapytania jak „pozycjonowanie stron www Lublin lub „pozycjonowanie strony Lublin” oczywiście warto także nasycić tekst odpowiednimi słowami powiązanymi np.: „Audyt SEO”, „agencja SEO Lublin”,„tworzenie stron” czy „Agencja marketingowa Lublin”

Podczas doboru słów kluczowych łatwo jest popełnić błędy w doborze słów kluczowych przez co skupiliśmy się na słowach kluczowych niskim miesięcznym wolumenie wyszukiwania, co skutkuje niski ruchem na stronie internetowej(W przypadku stron z małym budżetem takie działania są wskazane.) Kolejnym powodem małego ruchu mogą być bardzo konkurencyjne hasła kluczowe, które od dawna pozycjonowane są przez inne marki w Internecie w tym przypadku same treści na stronie internetowej mogą być nie wystarczające, by zająć topowe pozycje.

W takim przypadku należy ponownie przeprowadzić kompleksowe badania słów kluczowych jednak tym razem należy skupić się na znalezieniu słów kluczowych o dużym wolumenie, ale o niskiej konkurencji.

Dobre badanie słów kluczowych wymaga dobrego narzędzia, płatne narzędzia to prawdziwa gratka i dobrze zainwestowane pieniądze. Jeżeli nie posiadają Państwo dostępu do drogich płatnych narzędzi mogą państwo wykorzystać darmowe miejsca pozwalające w minimalnym stopniu zapoznać się z poziomem trudności słów kluczowych.

  • Moz Keyword Explorer (Wymaga zalogowania) pozwala uzyskać informacje o miesięcznym wolumenie wyszukiwania każdego słowa kluczowego i poziomie trudności.
  • Ahrefs Keyword Difficulty Checker: To narzędzie jest naprawdę świetne, ponieważ sprawdza poziom trudności słowa kluczowego.

Konkurencja posiada więcej wartościowej treści na stronie internetowej

Konkurencja seo

Nie chodzi o to, by posiadać więcej wpisów na blogu niż najlepiej pozycjonowana strona na dane słowo kluczowe, do treści należy podejść inaczej. Należy zacząć pisać na odpowiednie słowa kluczowe jednak każdorazowo należy skupić się na dogłębnym wyczerpaniu tematu, tworząc treści powiązane tworzące odpowiednią strukturę strony internetowej.

Pisząc teksty należy poszukiwać tematów uniwersalnych, które przez długi czas będą generować ruch na stronie oraz podnosić autorytet domeny. W przypadku prowadzenia strony internetowej poświęconej agencji SEO i SEM z Lublina będą to wpisy dokładnie takie jak ten.

Choć logika może podpowiadać, by nie marnować czasu i wysiłku na mało popularne słowa kluczowe o niskim wolumenie, to w rzeczywistości może okazać się strzałem w dziesiątkę. Te niepopularne tematy mogą w niektórych dniach uzyskiwać zaskakująco wysoką liczbę wejść trochę wejść a duża liczba takich słów kluczowych może w końcu zaowocować dużą liczbą odwiedzających.

Temat nie został dogłębnie wyczerpany przez stronę internetową

Niska pozycja w wynikach wyszukiwania może być spowodowana tym, że temat nie został dogłębnie opisany w porównaniu z konkurencyjnymi stronami. W związku z tym Google obniża autorytet strony internetowej przez co ekspertem w danej dziedzinie zostanie konkurencja. Jeżeli znaleźli się Państwo w takiej samej sytuacji, istnieją sposoby, by zoptymalizować istniejące treści pod kątem SEO jak i odnaleźć słowa powiązane, które powinniśmy omówić.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, na jakie zapytania w wyszukiwarce są już Państwo widoczni, dokonają Państwo tego z pomocą Google Search Console.  Następnie należy porównać słabo widoczne strony z treściami konkurencji dla tych samych zapytań. Czasami okazuje się, że artykuły o najlepszych wynikach zawierają opinie ekspertów, wykresy, więcej zdjęć lub linkują do bardziej wartościowych stron.

Strona nie uzyskała jeszcze odpowiedniego autorytetu

Zapewne nieraz słyszeli Państwo pojęcie Domain authority, Domain Rating. Naturalnie wynika z tego, że strony internetowe z odpowiednią historią domen, większą liczbą backlinków, dużą liczbą odwiedzających i wysokiej jakości treścią mają wyższy wynik DA/DR. Naturalne jest też, że nowe strony będą posiadały niski wynik DA/DR. Ale można go stopniowo poprawiać. Google zaprzecza wykorzystywaniu autorytetu domeny podczas ustalania rankingu, jednak Googlowski ranking Page Rank swego czasu był kluczowym wyznacznikiem wartości strony.  

Powinni Państwo podkreślać, że są Państwo autorytetem oraz wartościowym źródłem informacji w swojej niszy. Oznacza to, że należy wykupić płatne artykuły w popularnych lokalnych stronach internetowych, w których pochwalą się Państwo osiągnięciami w danej dziedzinie.

Przed stworzeniem sponsorowanych treści należy zacząć od sprawdzenia podstaw.

Kolejnym ważnym argumentem dotyczącym samej treści jest dążenie do zbudowania zbudowania autorytetu tematycznego poprzez mocne podstrony oraz pełne zgłębienie tematu poprzez uzupełnienie tematów głównych wpisami rozwijającymi podtematy. Na przykład prowadząc „Agencję marketingu internetowego”, powinniśmy poruszyć podtematy, które będą obejmować:

  • Content Marketing
  • Digital Marketing
  • Email marketing
  • Social media marketing
  • influencer marketing
  • Samodzielne reklamowanie strony internetowej

Państwa strony tematyczne mogą być ukierunkowane na słowa kluczowe o długim ogonie i niskim wolumenie, jednak w momencie w którymi Google uzna te strony za wartościowe automatycznie główne słowa kluczowe również będą posiadały większy autorytet.

Strona nie spełnia oczekiwań docelowych odbiorców w zakresie intencji wyszukiwania

Co to jest intencja wyszukiwania? Zawsze, gdy ktoś wchodzi do wyszukiwarki, aby przeprowadzić wyszukiwanie, ma intencję. I jest to cel, który chce zrealizować. Wyszukiwarki starają się rozszyfrować intencję użytkownika i dostarczyć mu najbardziej odpowiednie informacje.

Na przykład, jeżeli szukamy słowa kluczowego „pozycjonowanie”, Google wyświetla mieszane wyniki. Niektóre wyniki kierują do konkretnych ofert, więc widzimy linki do stron internetowych oferujących usługi SEO Ponieważ słowo kluczowe nie jest tak precyzyjne, widzimy również wyniki, które spełniają intencję informacyjną: „Co to jest pozycjonowanie”.

Konieczne jest dokładne zrozumienie intencji wyszukiwania i upewnienie się, że szukamy słów kluczowych, które wspierają cele biznesowe. Należy zawsze myśleć o tym, jakie intencje mają spełniać treści i jakich fraz mogą używać użytkownicy, aby znaleźć odpowiedź.

Optymalizują Państwo swoją stronę pod kątem jednego słowa kluczowego zamiast grupy słów kluczowych

Jaka jest alternatywa dotycząca pozycjonowania na słowa kluczowe? Można przyjąć nowe radykalne podejście, które koncentruje się na grupach słów kluczowych. Czym jest grupowanie słów kluczowych omówimy w następnym wpisie.  W skrócie grupowanie słów kluczowych polega na tym, że chodzi o grupę podobnych słów kluczowych i tworzenie treści wokół nich.

Jeżeli w artykułach informacyjnym nie poruszyliśmy całej grupy słów kluczowych, a w materiałach konkurencji są, to może to świadczyć o tym, że nie zajęliśmy się tym tematem w wystarczającym stopniu. Tak więc istotą udanego pozycjonowania ważne jest ukierunkowanie na wiele powiązanych słów kluczowych.

Strona internetowa jest zbyt „świeża” – brak wysokich pozycji.

Wszystkie nowe strony internetowe przechodzą zazwyczaj okres próbny, w którym nie są widoczne w wynikach wyszukiwania Google. Strony internetowe pozostają w statusie „świeża” Większość witryn pozostaje z takim przydomkiem do 12 miesięcy, choć Google nigdy oficjalnie nie ogłosiło obecności filtru dla nowych domen. Jednak z naszej wewnętrznej analizy wynika, iż w większości konkurencyjne frazy zajmowane są przez domeny starsze niż rok.

Istnieje kilka elementów, które mogą skrócić czas posiadania łatki „Świeża”:

  • Linkowanie wewnętrzne, które pomaga Google zrozumieć strukturę Państwa witryny i prawidłowo indeksować wszystkie strony;
  • Pozyskiwanie backlinków z regionalnych stron internetowych np.: dzienniki, portale informacyjne. Linki zwrotne są ważne, ponieważ działają jak głosy zaufania od jednej strony internetowej do drugiej.
  • Poprawa jakości Państwa treści poprzez optymalizacje treści, które w wystarczającym stopniu wyczerpią dany temat;

Prędkość ładowania strony internetowej

Jeżeli strona www nie jest zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania i urządzeń mobilnych, mogą Państwo bardzo ucierpieć w rankingu wyszukiwarki. Powolne strony mają również wpływ na współczynnik odrzuceń, ponieważ ludzie bardzo często porzucają stronę, jeżeli ładuje się ona zbyt długo.

Słowem zakończenia, należy pamiętać, by skupić się na rzeczach, które możemy kontrolować, takich jak tworzenie wysokiej jakości treści, optymalizacja treści, linkowanie, poprawa szybkości strony internetowej. Oczywiście są to zadania czasochłonne a ich realizację mogą Państwo zlecić naszej firmie.

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.

Równie interesujące artykuły