Trendy seo na 2023 rok

W 2023 roku treść pozostanie pewniakiem do zwiększenia ruchu i realizowania celów biznesowych. Od kilku lat treść umożliwia prowadzenie dialogu ze swoimi odbiorcami i rozwijanie możliwości biznesowych, jest to element, który jest i będzie w najbliższych latach niezbędny do generowania ruchu na każdej stronie internetowej. SEO ewoluuje bardzo szybko, a wraz z nim techniki pozwalające na skuteczniejsze pozycjonowanie. Z tego powodu zebraliśmy 6 trendów, które mogą dobrze wpłynąć na Twoją strategię SEO i Content w 2023 roku.

W 2023 roku – należy skoncentrować się nad  UX i wartością treści dla użytkowników

Jeśli chodzi o zasady doświadczenia na stronie internetowej, to kryteria Core web vitals – były już znane w 2021 roku i będą jeszcze bardziej wpływać na SEO w 2023 roku. Jednak to tylko jeden z wielu kryteriów wpływających na pozytywne odczucia użytkowników:

  • Kryteria techniczne: optymalizacja urli, tagów, obecność sitemapy, spójne linkowanie wewnętrzne więcej o tym pisaliśmy w tym artykule:  Dlaczego struktura strony internetowej jest ważna dla SEO?
  • Kryteria redakcyjne: optymalizacja treści według docelowych słów kluczowych, nagłówków, struktury treści itp. Więcej o tym pisaliśmy w tym miejscu: Wysokiej jakości teksty SEO – 10 kluczowych technik tworzenia treści! Wysokojakościowe treści są kluczowymi czynnikiem rankingowym zaraz po zachowaniach użytkowników* (współczynniku klikalności, współczynniku odrzuceń, czasie przebywania na stronie) oraz optymalizacji on-page.
  • Linkowanie wewnętrzne:  Sprawia, że treści są powiązane ze sobą w odpowiedni sposób i wzajemnie się uzupełniają. Należy zaznaczyć, że link building i tworzenie grup słów kluczowych oferuje lepszą skuteczność w pozycjonowaniu niż zimne treści pozycjonowane na jedno słowo kluczowe.
  • Wyczerpanie tematu: treści na stronie obejmuje kompleksowe poruszenie tematów poprzez poruszenie całego zbioru słów kluczowych i odnosi się do wszystkich tematów z nim związanych.
  • Dostępność mobilna: treść jest doskonale dostępna na wszystkich nośnikach, zwłaszcza na smartfonach.

*Należy wspomnieć, że zachowanie użytkownika na stronie nie jest tak naprawdę czynnikiem rankingowym dla samego Google. Trzeba jednak wziąć pod uwagę takie elementy jak bounce rate, CTR czy czas sesji, które pozwalają analizować i tworzyć treść czytelną oraz przyjazną dla odbiorców. To przede wszystkim dzięki analizie tych elementów możemy modyfikować stronę i treści tak, by poprawić widoczność stron.

Dane strukturalne oraz E.A.T – będą odgrywały coraz większą rolę w nadchodzącym roku 2023

Jeśli kryteria EAT pozwalają Google odróżnić wiarygodne i jakościowe treści od spamu, treści eksperckie są szczególnie istotne dla mediów branżowych, stron internetowych poświęconych zdrowiu oraz informacji prawnej.

Jest ono ściśle związane z oceną jakości stron internetowych i opiera się na trzech filarach, jakimi są:

  • Specjalizacja (Expertise)– content tworzony na stronę powinien być opracowany przede wszystkim na podstawie wiedzy przekazywanej przez ekspertów lub osoby, które ściśle z nimi współpracują. Z tego powodu warto dopuścić do swojego bloga ekspertów z innych firm.
  • Autorytet (Authoritativeness)– wysokiej jakości strony internetowe to witryny będące autorytetem w danej dziedzinie- w tym przypadku warto publikować treści na innych stronach.
  • Wiarygodność (Trustworthiness)– strona internetowa powinna wzbudzać w użytkownikach zaufanie, Warto umieścić na stronie dowody społeczne: case study, realizacje oraz opinie…

Nawet jeśli kryteria EAT mają pośredni wpływ na pozycjonowanie strony to jednak pozwalają poprawić wyniki witryny, kluczowe będzie więc wzmocnienie profilu EAT i tworzenie wysokowartościowych treści.

Więcej o kryteriach EAT dowiesz się w tym miejscu: Artykuł w przygotowaniu – Wróć później.

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe – Kluczem do sukcesu w SEO

W dziedzinie SEO i tworzenia wysokojakościowego contentu technologia przyspiesza i rewolucjonizuje nasze działania. Technologia pozwala na tworzenie „naturalnych” treści za pomocą sztucznej inteligencji, teksty coraz bardziej przypominają te wychodzące spod ludzkiego pióra. AI jest obecnie przedmiotem wielu dyskusji, szczególnie w zakresie tworzenia treści.

W Woobox traktujemy sztuczną inteligencję jako szansę, a nie zagrożenie. Sztuczna inteligencja przyspiesza proces pisania i zwiększa wiedzę dotyczącą oczekiwań czytelników. Sztuczna inteligencja to idealne połączenie pomiędzy SEO, copywriterem i oczekiwaniami.

Odpowiedni dobór grup słów kluczowych

Usługa SEO wykracza poza samo pozycjonowanie stron, oczywiście pozycjonowanie stron wyznacza skuteczność strategii SEO i pomaga przechwycić ruch i zaangażowanie oraz sprostać głównym oczekiwaniom klientów w tej dziedzinie. Jednak kompleksowa usługa SEO skupia się na całościowym wyniku a nie tylko na zdobywaniu pozycji. Wyzwaniem w poprawnie przeprowadzonym pozycjonowaniu będzie przeprowadzenie dobrej analizy SERP (strony wyników), by zaproponować treść, która zrobi różnicę i zapewni maksymalną widoczność. Należy pamiętać, że istnieją także zapytania posiadające zerowy współczynnik klikaności, i są to strony wyników, na których bezpośrednio pojawia się odpowiedź na zapytanie.

Przykład takiego zapytania: „liczba ludności w Polsce”. Dotyka to głównie strony encyklopedyczne i informacyjne, które są bezpośrednią konkurencją dla Google i prawdopodobnie będą rzadziej odwiedzane, ponieważ odpowiedź jest już podana w SERP.

Wyniki Google mogą mieć charakter informacyjny, transakcyjny lub oba. To od nas zależy, czy treści spełnią oczekiwania internautów na dane zapytanie, a jednocześnie dostarczą więcej istotnych informacji niż te, które oferuje konkurencja. Uwzględnienie intencji internautów, czyli powodów, dla których użytkownicy przeprowadzają wyszukiwanie jest kluczowe w SEO.

Przykładowo: na zapytanie „kamień do pizzy” na stronach wyników wyświetlane są zarówno treści informacyjne, jak i transakcyjne. Google interpretuje więc intencje wyszukiwania internautów w dwojaki sposób: są tacy, którzy chcą dowiedzieć się więcej o kamieniach do pizzy i tacy, którzy chcą znaleźć oferty wyposażenia się w nie.

Silna potrzeba wsparcia w zakresie strategii treści

W tym przypadku strategia treści i strategia słów kluczowych idą w parze. Konieczne jest wiedzieć na które słowa kluczowe kierować ruch, by produkować treści, które generują zyski biznesowe oraz realizują założone cele.

W zależności od trudności branży oraz słów kluczowych firmy będą potrzebować coraz większego wsparcia ze strony eksperta SEO. Dlatego w WooBox oferujemy dodatkowe pakiety korzyści, dzięki którym możesz skorzystać z usług dodatkowych, by przyspieszyć wzrost SEO. Oferujemy audyty techniczne, tworzenie strategii redakcyjnych, szkolenia i wsparcie w zakresie poszczególnych filarów SEO

Budżety na SEO – Większe wydatki w 2023 roku

Budżet SEO klienta w Woobox wynosi od 1000 do 15000 zł miesięcznie, jednak w roku 2023 ta kwota zapewne wzrośnie. Z roku na rok Ilość treści publikowanej wzrasta drastycznie, a co za tym idzie rosną także koszty pisania oraz publikowania artykułów.

Aby być uznanym przez odbiorców i Google za wiodącą markę w swojej branży należy tworzyć bardziej wyczerpujące treści od konkurencji. Zapotrzebowania na wysokiej jakości treści stale rośnie. Z każdą aktualizacją algorytmów, Google wymusza na wydawcach publikowanie coraz dłuższych oraz wysokojakościowych tekstów.

Stworzenie jednego tekstu zawierającego 10000 znaków może kosztować 150– 600 zł w zależności od branży. Opublikowanie jednego wpisu z linkami przychodzącymi może kosztować od 200 – 15000 zł w zależności od miejsca i zapotrzebowania na publikacje. Jedna roboczo godzina specjalisty od SEO to koszt 150-350 zł.

W celu analizy skuteczności oraz uzasadnienia działań podejmowanych w SEO niezbędny jest pomiar ROI jest niezbędny na podstawienie tego wskaźnika firmy powinny zwiększać systematycznie budżet na tę formę marketingu.

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.

Równie interesujące artykuły