Aktualizacja treści – Jedna z najskuteczniejszych strategi SEO

Istnieje strategia SEO, którą wykorzystuje tylko nieliczna grupa osób w celu zwiększenia swojego ruchu organicznego. Co lepsze nie chodzi tu o pisanie nowych wysokojakościowych tekstów SEO na strony internetowe. Wszystko, co musisz zrobić, to jedynie aktualizować treści na stronie internetowej.

Dzień, w którym witryna trafia na pierwsze miejsce wyników Google, jest jednym z najbardziej wyczekiwanych dla każdego właściciela strony internetowej. Każdego dnia strona internetowa walczy, aby uzyskać swoją pozycję, tak samo ciężko walczy, by tylko utrzymać zdobytą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wszystkie treści stopniowo zaczynają schodzić coraz niżej w wyszukiwarce, ignorowanie tego jest jednym z największych błędów dotyczących on-site SEO.

Dlaczego aktualizacja istniejących treści jest ważna?

Niezależnie od tego, czy Twoje treści są evergreen czy też nie, należy aktualizować stare teksty, by nadać im świeży powiew. Jest to najlepszy sposób na poprawę skuteczności działań SEO oraz zwiększenie ruchu organicznego prowadzącego do strony internetowej.

Aktualizacja treści pomaga nadążyć za SEO

Jeśli zrobisz szybkie wyszukiwanie dowolnego słowa kluczowego zauważysz zapewne jedną prawidłowość. Najnowsze teksty mają bardzo często wyższe pozycje od ich starszych odpowiedników, dzieje się tak dlatego, że ludzie są bardziej skłonni kliknąć na wynik opublikowany w ostatnim czasie niż starsze wiadomości.

Oczywiście stare treści mogą być nadal istotne i przydatne dla większości użytkowników, jednak z punktu widzenia SEO zapewne wiele się zmieniło od momentu pierwszej publikacji wpisu. Z tego powodu warto sprawdzić trendy jakie obecnie panują być może zmiany dotyczące SEO w roku 2023 wpłyną na ranking Twojej domeny. Czasami wystarczy zaktualizować nagłówek o nowe słowa kluczowe, które przyciągną więcej uwagi odbiorców.

Stałe ulepszanie treści sprawia, że crawlery google częściej odwiedzają Twoją stronę i podnoszą pozycję treści względem konkurencji. A jeśli twoja treść znajduje się na czołowym miejscu, np. w Google’s Featured Snippet, lub w innych miejscach Google’s, ważne jest, by stale aktualizować tekst pod względem SEO, by żaden wpis konkurencji jej nie zastąpił.

aktualiza seo tekst

Aktualizacja starych treści jest łatwiejsza niż tworzenie nowych

Konkurujesz z tysiącami wpisów publikowanych każdego dnia, by uplasować się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania musisz stale wyprzedzać konkurencję. Nowe treści znacznie dłużej osiągają topowe pozycje niż zaktualizowane starsze odpowiedniki. Przeanalizuj wpisy, które dobrze rankowały w przeszłości i daj im drugie życie, by mogły wrócić na szczyt. Taki zabieg wymaga mniej wysiłku niż tworzenie nowych treści, a działa znacznie lepiej. Podczas przeglądu starych treści, możesz dostrzec nowe możliwości wewnętrznego linkowania, które wcześniej nie były dostępne a dziś wzmocnią autorytet treści. Pamiętaj: Masz większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w rankingu dopieszczając starszy wpis niż publikując całkowicie nowy.

Aktualizacja treści poprawia indeksację w Google

Crawlery Google patrzą na całą stronę internetową a nie na poszczególne podstrony, jeżeli crawlery zauważą systematyczną aktualizację treści, chętniej będą odwiedzać stronę, by nadążyć za publikowanymi aktualizacjami. Im więcej robotów pojawi się na stronie, tym większe prawdopodobieństwo, że strona internetowa pojawi się na szczycie wyników wyszukiwania.

Jak często należy aktualizować istniejącą treść?

To jak często należy aktualizować istniejącą treść zależy od specyfiki strony i branży w jakiej działamy. Niektóre strony muszą być aktualizowane częściej niż inne ze względu na przemijającą naturę ich zawartości. Na przykład, jeśli posiadasz stronę partnerską dotyczącą najlepszych ofert last minute, której zawartość polega na utrzymywaniu czytelników na bieżąco z najlepszymi ofertami być może będziesz musiał aktualizować zawartość wpisu raz w tygodniu, aby zachować dokładność oraz rzetelność informacji.

Z drugiej strony, jeśli tekst dotyczy pozycjonowania stron, audytów SEO i szeroko pojętej branży SEO aktualizacje raz w miesiącu jest wystarczająca, ponieważ nie wiele zmieni się w tej dziedzinie przez miesiąc. Kiedy mamy do czynienia z treścią poradnikową taką jak ten tekst, aktualizacje będą obejmować techniki SEO na samej stronie, niż zmianę rzeczywistą treści. Zazwyczaj dodajemy kilka słów kluczowych, optymalizujemy tytuł dodajemy grafiki lub rozwijamy akapit o kilka zdań. Bardzo często poprawiamy linkowanie wewnętrzne uzupełniając stare treści nowymi artykułami powiązanymi. Te małe zmiany w treści mają ogromny wpływ na pozycję strony w internecie.

Optymalizacja teksty pod seo

Jak zoptymalizować stare posty na blogu pod kątem SEO

Okresowe aktualizowanie treści, pozwala w łatwy sposób zwiększyć ruch organiczny prowadzący do strony. Jednak, by aktualizować wpisy musisz dokładnie wiedzieć co należy zrobić oraz dlaczego akurat ten wpis należy zaktualizować.

Wykonaj inwentaryzację tekstów pod względem SEO

Po pierwsze, musisz zebrać dane na temat tego, które posty należy zoptymalizować. W idealnej świecie powinny to być wszystkie wpisy i treści, które opublikowałeś dotychczas, jednak od czegoś trzeba zacząć.

Jednym z najprostszych sposobów, aby to zrobić dobrze jest przejście do swojego Google Analytics, by znaleźć najbardziej popularne posty na swojej stronie- Pamiętaj, aby sprawdzić takie rzeczy jak współczynnik porzucenia i średni czas przebywania na stronie, porównaj także strony najlepiej konwertujące oraz najczęściej odwiedzane z social mediów.

Teraz przejdź do Google Search Console i zestaw wyniki ze stronami zawierającymi największą ilość linków przychodzących. Porównując te dane na pewno dostrzeżesz elementy wymagające poprawy, będą to.:

  • Strony z wysokim ruchem, ale niską konwersją – Posiadają potencjał, by osiągać wyznaczone cele, jeśli zostaną odpowiednio zoptymalizowane.
  • Posty z niskim ruchem, ale wysoką konwersją – Takie treści należy aktualizować, by zwiększyć liczbę konwersji.
  • Dawne popularne treści, które tracą swoje pozycje. – Porównaj dane w narzędziach dla webmasterów rok do roku.

Optymalizując treść należy pamiętać, że jedna podstrona to jedna docelowa grupa odbiorców i jeden określony cel. Kiedy optymalizujemy treści musimy pamiętać o intencjach osób wyszukujących.

Aktualizuj swoje słowa kluczowe

U podstaw każdej strategii SEO leży właściwa grupa słów kluczowych. O ile starsze strategie SEO skupiały się na pojedynczych słowach kluczowych to nowe strategie SEO muszą zostać dostosowane do całej grupy słów kluczowych z tego powodu strategia, która była używana rok temu, może nie przynieść tej samej ilości ruchu organicznego dzisiaj. Ważne jest, aby ponownie przygotować słowa kluczowe oparte o całe grupy wyczerpujące dany temat.

Umieszczenie nowych słów pasujących do całej grupy słów kluczowych jest wymaganą czynnością, by treści podążały za trendami w SEO na 2023 rok. Jednym z największych błędów popełnianych podczas pozycjonowania stron internetowych jest skupienie się na jednym słowie kluczowym, zamiast kompleksowo pozycjonować stronę i treści w oparciu o grupę słów kluczowych powiązanych ze sobą. 

Aktualizacja Meta tagów w celu zwiększenia współczynnika klikalności

Inną fantastyczną strategią poprawy ruchu organicznego jest podniesienie współczynnika klikalności. Czasami wystarczy dokonać małej zmiany w tytule strony dla wyszukiwarki, by zauważyć znaczący wzrost ruchu na stronie. O optymalizacji nagłówków dla wyszukiwarki dowiesz się z tego zewnętrznego wpisu przygotowanego przez SENUTO:  (Meta) title tag – wszystko co musisz o nim wiedzieć! | Senuto,  Odpowiednio zoptymalizowane opisy i wciągające nagłówki zapewnią dużo większą klikalność.

Aktualizacja zawartości wpisu lub strony

Aktualizacja oraz ponowne przepisanie treści niosą ze sobą wiele korzyści zarówno dla odbiorców jak i SEO, ciągłe aktualizowanie i rozbudowywanie artykułu o aktualne i rzetelne informacje jest kluczowe w przypadku stron internetowych, ponadto warto sprawdzić aktualność pozostałych informacji takich jak:

  • Błędne odnośniki do innych stron: Strona, do której linkowałeś już nie istnieje lub ich adresy URL uległy zmianie. Usunięcie tych linków i zastąpienie ich aktualnymi oraz istniejącymi poprawia SEO i wiarygodność.
  • Gramatyka i ortografia: Chociaż błędy ortograficzne i gramatyczne nie należą do 200 czynników rankingowych Google, to jednak sprawiają, że czytanie strony jest gorszym doświadczeniem dla użytkownika. Zapewne w tym tekście odnajdziesz kilka godnych pożałowania błędów ortograficznych lub stylistycznych. Przy kolejnej aktualizacji postaramy się usunąć wszystkie 😊 
  • Nowe media i grafiki: Jednym z lepszych sposobów na poprawę rankingu jest dodanie różnego rodzaju treści w tym mediach, które są w tej kwestii pomijane. Treść w Internecie staje się bardziej zróżnicowana (Infografiki, gify, rolki itp…)
  • Wewnętrzne linki. Od momentu w którym zamieściłeś pierwszy wpis na blogu minęło zapewne sporo czasu, prawdopodobnie opublikowałeś kilka artykułów, do których możesz linkować. Pisaliśmy o tym, jak linki wewnętrzne mogą być potężną strategią budowania autorytetu, warto byś uzupełnił starą treść nowymi linkami wewnętrznymi.

W miarę upływu czasu poznajemy swoich odbiorców i możemy uzupełnić artykuły o treści dostosowane do nich. Przydatna w tym celu może być sekcja komentarzy, która pozwala poznać pytania czy też problemy użytkowników. Na stronie również mogą znajdować się przestarzałe komentarze, które nie odzwierciedlają obecnej sytuacji firmy, jest to najlepszy moment, by je usunąć ze strony. Jeżeli nie posiadamy komentarzy, warto śledzić komentarze na stronach konkurencji, mogą one być świetną inspiracją dotyczącą rozbudowania istniejącej treści na stronie internetowej.

Powiadom wszystkich o aktualizacji treści na stronie!

Aktualizacja wpisu jest najprostszym sposobem na zwiększenie ruchu organicznego w witrynie, w pierwszej kolejności musisz pomyśleć o czytelniku i jego intencji, aby upewnić się, że spełniasz oczekiwania odbiorcy. Kiedy już to zrobisz, udostępniaj, udostępniaj i jeszcze raz udostępniaj zaktualizowaną treść w Internecie. Nie możesz po prostu zaktualizować wpisu i liczyć na to, że resztę zrobi za Ciebie Google. Poproś Google o ponowne odświeżenie postu, dokonasz tego w  Google Search Console – ponowna prośba o indeksacje przyspieszy proces odświeżania treści, nie musisz czekać, aż stanie się to naturalnie. Warto także, pozyskać kilka linków, które będą ponownie prowadzić do postu.  

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.

Równie interesujące artykuły