Evergreen content – treść, która generuje ruch przez długi czas.

Tworzenie tekstów Evergreen przynosi wiele korzyści, takich jak możliwość generowania ruchu przez długi czas za pomocą tego samego artykułu. Teksty Evergreen to całkowicie przeciwieństwo treści newsowych, które stają się przestarzałe w krótkim okresie. Evergreen content wytrzymuje próbę czasu, będąc istotną i użyteczną treścią.

Czym jest evergreen content

Evergreen Content to termin odnoszący się do treści, która zachowuje swoją świeżość i generuje ruch przez długi czas od momentu publikacji. Artykuł evergreen pozostaje wartościowy ponieważ zawsze znajdą się odbiorcy, którym zależy na pozyskaniu informacji dotyczącej danego zagadnienia.

Artykuł na temat „EAT Google – Co to jest?” może być uznany za evergreen. Można śmiało powiedzieć, że podstawowe zasady EAT Google mogą się nigdy nie zmienić. Jednak w momencie aktualizacji wytycznych przez Google warto uzupełnić treść aktualizując artykuł. Artykuły pozostają evergreeen tak długo, jak są wartościowe i aktualizowane. Prawdziwa wysokojakościowa treść evergreeen zawiera nowe informacje, aby zwiększyć jej użyteczność, aktualność i wiarygodność. Evergreeen to także każda treść, którą wyszukiwarki dłuższy czas promują w wynikach SERP.

Dlaczego Evergreen Content jest dobry dla SEO?

Mniejsze zaangażowanie i brak konieczności regularnego publikowania: W przypadku treści informacyjno-newsowych musisz stale publikować najnowsze informacje, aby pozostać widocznym w wyszukiwarce. Artykuł evergreeen generuje regularny ruch bez potrzeby stałego publikowania nowych treści. Artykuł tego typu może kierować ruch na stronę internetową miesiące, a nawet lata przy niewielkich aktualizacjach i nakładach finansowych.

Co kwalifikuje się na treść evergreen?

Kuszące jest pisanie o trendowych tematach jednak, jeżeli nie masz czasu na stałe tworzenie nowych treści powinieneś skupić się na rozwiązywaniu problemów społeczeństwa. Doskonałym przykładem takiej treści jest ten artykuł, który będzie aktualny przez kolejne lata. To samo będzie tyczyć się artykułów turystycznych opisujących atrakcje w danej lokalizacji, prawdopodobnie aktualizacja tego typu artykułów będzie wykonywana sporadycznie.

Jak stworzyć Evergreen Content w dwóch prostych krokach?

Zastanawiasz się jak opublikować wpis, który będzie generował ruch przez lata? Przygodę z treściami zacznij od naszego poradnika dotyczącego tworzenia treści SEO – Techniki dotyczące tworzenia treści mają zastosowanie we wszystkich branżach dotyczą one również długoterminowej treści. W celu przygotowania treści evergreen powinieneś sporządzić listę powszechnie występujących problemów, z którymi borykają się Twoi klienci lub grupa docelowa.

W kolejnym kroku dogłębnie przenalizuj pomysły na publikacje oraz sprawdź, kiedy treści konkurencji były ostatnio aktualizowanie. Następnie oceń zainteresowanie, sprawdź trendy i dowiedz się czy zainteresowanie z czasem będzie malało czy wzrastało.

Sześć popularnych formatów treści evergreen:

  • Posty typu „Jak zrobić”: Jest to jeden z najpopularniejszych formatów treści w Internecie. Artykuły przyjmują styl poradnika z praktycznymi poradami, które czytelnicy mogą wdrożyć, by rozwiązać problemy.
  • Case studies: Tego typu treści informują odbiorców o wyzwaniach oraz osiągnięciach. Zazwyczaj jest to dokładna analiza skomplikowanych przypadków, problemów lub osiągnięć.
  • Listy-rankingi: Treść zawiera zbiór wskazówek lub rankingi, na przykład najlepsze rodzaje telewizorów. Listy mogą mieć charakter edukacyjny lub informacyjny: Np: 10 miejsc, które warto odwiedzić w Lublinie
  • Rekomendacje: Z powodu wielu dostępnych produktów w Internecie poszukujemy rekomendacji przed zakupami na różnych stronach internetowych. Możesz odnaleźć i wykorzystać odpowiednie hasła w swojej branży jako pomysły na treści evergreen. Artykuły te mogą wymagać ciągłych aktualizacji, ponieważ narzędzia ewoluują i zawierają więcej nowych funkcji.
  • Przewodniki: Zanurz się głęboko w temat dzięki długim i kompletnym przewodnikom.
  • Listy kontrolne: Możesz pomóc swoim odbiorcom rozwiązać konkretny problem lub ukończyć pewien projekt, przekazując listę kontrolną.
  • Teksty cykliczne: Weźmy na przykład temat poświęcony rankingowi wyszukiwania Google. Osoby poszukujące informacji dotyczących pozycjonowania mają tendencję do wyszukiwania haseł typu „Czynniki rankingowe Google w 2023„. Jest to idealna treść, którą po prostu raz w roku będziemy aktualizować. (Ważne jest, aby stale aktualizować treść, a nie tylko zmieniać rok podczas okresowych przeglądów.)

Jak aktualizować Evergreen Content, by osiągnąć lepsze wyniki w SEO

Google bardzo dużą uwagę przykłada do świeżości wyników wyszukiwania z tego powodu masę artykułów zajmujących najwyższe pozycje jest stale aktualizowana.

Doskonałym przykładem jest artykuł opublikowany przez agencję „Semcore” dotyczący pozycjonowania stron internetowych. Agencja SEO&SEM dokonuje niezliczonych aktualizacji, co widać podczas sprawdzania źródła strony i wyszukaniu frazy w kodzie „updated_time”. Data publikacji oraz aktualizacji jest bardzo ważna wiele osób klika tylko w najnowsze wyniki wyszukiwania Google, ponieważ mają pewność, że znajdą w nim aktualne informacje.

Google coraz częściej wyświetla datę publikacji wpisu na liście wyszukiwania. Nic więc dziwnego, że utrzymał on swoją wysoką pozycję w rankingu.

Obecnie wielu właścicieli blogów publikuje artykuły evergreen jednak nie przeprowadza regularnych aktualizacji. Żyjemy w świecie, w którym nowe bardzo często oznacza lepsze, czy to nowy iPhone, czy pojazd, czy też artykuł. Z tego powodu musisz aktualizować treści: – więcej o procesie odświeżania treści pisaliśmy w tym miejscu: Dlaczego aktualizacja tekstów jest tak ważna dla SEO

Promowanie treści evergreen

Skup swoje wysiłki na najbardziej wysokojakościowych długotrwałych treściach, które będziesz stale aktualizował. Spraw, by artykuły evergreen były bardziej widoczne dla odwiedzających więcej o tym dowiesz się z kolejnego artykułu: Dlaczego strona internetowa nie pojawia się w Google.

Warto promować główne długowieczne treści tego typu na pasku bocznym swojego bloga lub stworzyć moduł prezentujący polecane publikacje w obrębie witryny internetowej. Warto także zadbać o podlinkowane długoterminowej treści w obrębie strony internetowej. Więcej o linkowaniu wewnętrznym przeczytasz w tym wpisie: Linkowanie wewnętrzne

Kończąc ten wpis przypomnę, że w pierwszej kolejności należy skupić się na wysokojakościowych długowiecznych treściach, które będą generować stały ruch na stronie internetowej. Jednak warto również zadbać o dostarczanie treści typowo newsowych na stronie internetowej.

Jak napisać artykuł evergreen, który pomoga zwiększyć ruch i sprzedaż?

Istnieje wiele porad na temat tego, jak pisać dla sieci i dla mediów społecznościowych, ale większość z nich nie ma zastosowania, jeśli chcesz przyciągnąć odwiedzających z wyszukiwarek. Prawdopodobnie słyszałeś o znaczeniu marketingu treści, ale może nie wiesz, od czego zacząć. Wszystko zaczyna się od tego, czego ludzie szukają. Nie możesz po prostu wymyślać rzeczy lub mówić o tym, jak wspaniały jest twój produkt — musisz być w stanie to udowodnić. Ale od czego zacząć? Skąd wiesz, jakie słowa ludzie wpisują w Google? Jakich fraz używają, gdy szukają rozwiązań swoich problemów? Skąd wiesz, czy Twoje pisanie zostanie zrozumiane przez czytelników? Cóż, mamy dla Ciebie odpowiedź! Musisz zacząć od planu.

Zacznij od planu

Plan powinien zawierać szczegóły Twojego postu, co chcesz w nim zawrzeć, jakie są istotne elementy, profesjonalne terminy. Jeśli jest to Twój produktu lub dziedzina, z którą masz na co dzień do czynienia z pewnością większość tekstu powstanie „od ręki”. Jednak czasem dobra treść wymaga bardziej szczegółowego researchu, prześledzenia najnowszych badań, opinii konsumentów. Dzięki temu treść jest dobra jakościowo, profesjonalna i przedstawia firmę lub markę w dobrym świetle (znasz się na rzeczy, jesteś autorytetem).

Poznaj swoich odbiorców

Zanim zaczniesz sprzedawać do swoich odbiorców, musisz ich poznać. Im więcej dowiesz się o tym, kim są i czego potrzebują, jakie mają problemy i jak możesz im pomóc. Zastanów się, jakie rodzaje ludzi prawdopodobnie odwiedzą Twoją stronę internetową. Jakie rodzaje pytań zadają klienci? Ta wiedza sprawi, że lepiej będziesz przygotowany, by zapewnić szczegółowe odpowiedzi, które naprawdę przyniosą korzyści.

Pisz z myślą o swoich odbiorcach

Bez względu na to, o czym piszesz, zawsze jest ktoś, kto chce o tym przeczytać. Może jest to temat niszowy, który przemawia tylko do małej grupy ludzi, a może jest to coś tak szerokiego, że każdy może się do niego odnieść.

To nie ma znaczenia — Twoje grono czytelników może składać się z każdego typu odbiorcy, o ile są to właściwi ludzie. Zastanów się więc dobrze, kim jest Twoja grupa docelowa i pisz bezpośrednio do niej. Warto stworzyć avatar idealnego klienta i pisać właśnie do niego.

Pisanie postów na blogu, które są przydatne dla odbiorców, to świetny sposób, w dążeniu do zwiększenia ruchu i sprzedaży. Rozwiązanie problemu sprawi, że będą szczęśliwi.

Odpowiednia struktura i elementy tekstu

Struktura Twoich treści ma znaczenie, ponieważ to ona decyduje o układzie i przepływie informacji do Twoich czytelników. Twoje treści muszą być dobrze skonstruowane, aby były łatwe do odczytania i zrozumienia przez ludzi, co sprawi, że chętniej będą się trzymać i czytać cały artykuł lub wpis na blogu.

Odpowiednia struktura utrzymuje zainteresowanie czytelnika podczas poruszania się po akapitach Twojej treści, ponieważ utrzymuje logiczny przepływ. Elementy tekstowe to dodatkowe elementy, które sprawiają, że treść jest interesująca i ludzie będą chcieli ją czytać.

Napisz dobry tytuł

Tytuł jest istotną częścią marketingu treści. Jest to pierwsza rzecz, którą czytelnik widzi, gdy spojrzy na Twój post lub artykuł. Tytuł musi mieć idealną mieszankę intrygi i jasności. Dobry tytuł nie zdradza całego sensu artykułu, ale daje też wystarczająco dużo informacji, by odbiorca wiedział czego może się spodziewać po artykule.

Używaj słów kluczowych, które są istotne dla Twoich odbiorców

Jeśli chcesz, aby ludzie znaleźli i przeczytali Twoją treść, to musisz skupić się na odpowiedniej grupie słów kluczowym w artykule. Warto przeprowadzić dogłębną analizę oraz wyszukiwanie słów kluczowych związanych z poruszanym tematem.

Używaj list wypunktowanych lub numerowanych

Wypunktowane i numerowane listy mogą być bardzo pomocne dla czytelników. Wypubktowania ułatwiają odbiorcom znalezienie informacji, których szukają.

Upewnij się, że Twoje treści są przyjazne dla urządzeń mobilnych

Odwiedzający coraz częściej szukają informacji na swoich telefonach i tabletach, dlatego ważne jest, aby Tpublikowane treści były przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Chociaż wiele stron internetowych oferuje mobilną wersję swojej witryny, nie oznacza to, że są one zoptymalizowane pod kątem użytkowników mobilnych. Upewnij się, że treść wygląda estetycznie na każdym ekranie. Unikaj długich akapitów i dużych bloków tekstu.

Zamieszczaj wezwanie do działania w każdym poście

Wypowiedzi Call to action (CTA) są ważną częścią marketingu treści, ponieważ napędzają zaangażowanie i generowanie leadów. Wybieraj komunikaty mądrze i używaj ich konsekwentnie. Twoje CTA powinno być związane z tematem treści, być krótkie i efektowne, zachęcające odbiorców do podjęcia kolejnego kroku w kierunku realizacji celu, który jest istotny dla Twojej firmy.

/ 5.

<a href="https://woobox.pl/author/rafal/" target="_blank">Rafał Jóśko</a>

Rafał Jóśko

Jestem fanatykiem dobrego SEO oraz UX. Swoją przygodę z branżą digital rozpocząłem w 2008 roku, kiedy zacząłem realizować pierwsze zarabiające witryny internetowe. Od 2015 roku skupiam się na optymalizacji stron i sklepów internetowych pod kątem SEO oraz SXO. Specjalizuję się w pozycjonowaniu oraz optymalizacji technicznej pod kątem pozycjonowania (SEO). Właściciel agencji SEO & SEM Woobox z Lublina.

Równie interesujące artykuły